Zoekmachine Optimalisatie


Hoger scoren in Google; iedereen wil een plaatsje in de top10, toch? Terecht, want als uw website daar voorkomt voor de juiste zoekwoorden, dan heeft uw website meer kans van slagen. De laatste jaren is Internet in hoog tempo uitgebreid en vrijwel elk bedrijf in Nederland heeft nu een eigen website, anders “tel je niet mee…”

Het betekent ook dat u met uw bedrijf nu meer concurrentie krijgt, omdat het bereik van Internet groter is dan de lokale bladen en kranten waarin voorheen voornamelijk geadverteerd werd. En omdat er in de TOP10 maar 10 plaatsen zijn….. zult u dus in die TOP10 moeten staan met uw website als u de concurrentie voor blijven. Het is namelijk zo dat minder dan 10% van de mensen op pagina 2 van Google gaat zoeken, de meeste zoeken dus een bedrijf dat staat bij de eerste 10 zoekresultaten.

Dus hoe kunt u op de eerste pagina van Google komen? Daarvoor zijn 2 zaken essentieel; populariteit en relevantie. Populariteit krijgt u door links naar uw website van andere websites, maar dan alleen als het op de juiste manier wordt gedaan. Doet u het verkeerd, dan kan het zelfs uw positie verslechteren. Relevantie is de mate waarin het thema van uw website overeenkomt met de zoekterm. Dat betekent dat de structuur en teksten van uw website optimaal uw thema aan de zoekmachines moeten doorgeven, via bijv. het menu, teksten en interne links. Ook hierbij geldt; als u het niet op de juiste manier doet, kan het uw positie in de zoekmachines verslechteren.

Voor het optimaliseren van een website bestaan geen vaste prijzen, omdat elke website en elke branche weer anders is. Het hangt af van de zoektermen waarvoor u wilt scoren en de concurrentie voor die termen.
Wat wij doen is samen met u een lijst van zoekwoorden bepalen die relevant zijn voor die branche, omdat er naar gezocht wordt. Wilt u meer weten over het optimaliseren van uw website? Vraag gerust vrijblijvend informatie over de mogelijkheden.